سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارشد فراگیر رشته های مهندسی

هر چند اصلی ترین راه ورود به مقطع تحصیلات تکمیلی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد می باشد اما ادامه تحصیل در رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به صورت فراگیر نیز امکان پذیر است . به عبارت دیگر سازمان سنجش آموزش کشور با برگزاری آزمون مجزایی تحت عنوان کنکور کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور فرصت دوباره ای در اختیار علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس قرار می دهد. از این رودر این نوشته قصد داریم توضیحات کاملی در رابطه با منابع ارشد فراگیر مهندسی برق ، منابع ارشد فراگیر مهندسی شیمی ، منابع ارشد فراگیر مهندسی مکانیک ، منابع ارشد فراگیر مهندسی صنایع ، منابع ارشد فراگیر مهندسی عمران ، منابع ارشد فراگیر مهندسی فناوری اطلاعات ، منابع ارشد فراگیر مهندسی کامپیوتر و منابع ارشد فراگیر مهندسی مواد اطلاعاتی را در اختیار افراد قرار دهیم.

پیشنهاد میشود جهت آشنایی با دیگر رشته ها و گرایش های دانشگاه پیام نور مقاله لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور شرط تجانس رشته وجود نداشته و داوطلبان بدون توجه به مدرک کارشناسی خود می توانند در یکی از رشته های امتحانی ارائه شده ( به جز رشته طراحی شهری و مهندسی معماری ) ثبت نام نمایند . از این رو اطلاع از لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور حائز اهمیت بوده و متقاضیان را در انتخاب صحیح رشته امتحانی یاری خواهد نمود.

برای اگاهی از نحوه ثبت نام مقاله ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید

ارشد مهندسی برق بدون کنکور پیام نور

با افزایش استفاده از انرژی الکتریکی و نیاز به پردازش سریع اطلاعات، رشته‌ی مهندسی برق تبدیل به یکی از پرتقاضاترین رشته ها در صنعت شده است. در واقع امروزه تمام وسایل و ابزارهایی که اطراف ما وجود دارند با الکتریسیته در ارتباط هستند. همچنین برای پیشرفت در تکنولوژی و استفاده از آن در زمینه‌های مختلف نیازمند بهره گیری از از این رشته هستیم. رشته‌ی کامپیوتر یکی از رشته‌هایی ست که در ارتباط با مهندسی برق است زیرا کامپیوتر به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تبدیل می‌شود که بخش سخت افزاری وابسته به رشته‌ی برق است. در این مقاله راه های ورورد به ارشد مهندسی برق بدون کنکور پیام نور را شرح خواهیم داد.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی برق بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور 

علم شیمی جزء علوم تجربی است و به شناخت ساختمان و قواعد مربوط به مواد می‌پردازد از طرفی این علم کمک بسیاری در پیدایش راه‌ حل‌های جدید جهت ساخت و تولید و توسعه مواد با توجه به  منافع محیط طبیعی می‌کند، این موضوع بر هیچ کس پنهان نیست که بشر از بدو تولد نیاز به تغییر و توسعه مواد برای ادامه‌ی حیات داشته، اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری، این تبدیل مواد و استخراج از محیط طبیعی به شکل‌های ساده‌ی پیشین جوابگو نیست و باید روش‌های پیچیده‌تری به کار گیرد.. رشته مهندسی شیمی جزء رشته‌های مهندسی می‎‌باشد و جزء گرایش‌های رشته شیمی نیست. یکی از راه های ورود به این رشته، ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور پیام نور است که در ادامه بررسی خواهیم کرد. مهندسین در این رشته از فرآیند طراحی و تولید تجهیزات بیولوژیکی تا فعالیت‌های آزمایشگاهی شیمی‌دانان را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی شیمی بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور

رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک به بررسی علم تبدیل انواع شکل های انرژی به هم پرداخته. همچنین به بررسی و تحلیل حرکت و نیرو در انواع حالات ماده( جامد ، مایع و گازها) میپردازد. در نگاه اول افراد عام شاید مهندس مکانیک را شخصی بدانند که به تعمیر ماشین الات میپردازد! اما در واقع رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک چیزی فراتر از اینهاست و مهندس مکانیک در دانشگاه مراحل صفر تا صد طراحی، ساخت و نگهداری انواع سیستم های مکانیکی از قبیل ماشین الات، سیستم های نیروگاهی و هزاران چیز دیگر را فرا میگیرد. بطور کل رشته دانشگاهی مهندسی مکانیک به سه گرایش ساخت و تولید( فراگیری متد ها و روش های ساخت یک محصول)، جامدات(طراحی سیستم های جامد و دینامیکی) و سیالات(تحلیل مسائل مرتبط با فاز مایع و گاز و حرارت و طراحی سیستم های مرتبط با آن) میپردازد. 

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی مکانیک بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی صنایع بدون کنکور پیام نور

رشته‌ی مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و ما قصد داریم راه های ورود به کارشناسی ارشد مهندسی صنایع بدون کنکور پبام نور را بررسی کنیم. امروزه افزایش کیفیت و استفاده ی بهینه از منابع باعث رشد سازمان ها در حوزه ی فعالیت آنها می شود. ازطرف دیگر بهبود کیفیت، باعث رضایت مشتری می شود که این موضوع برای سازمان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع رشته ای که میتواند به سازمان ها در جهت رسیدن به اهداف نام برده شده کمک کند، رشته‌ی مهندسی صنایع است. این رشته با یکپارچه سازی در همه ی سطوح (سطح داده، سطح فرآیند کسب و کار و سطح رابط کاربری) باعث میشود زمان و مواد اتلافی کاهش و  کیفیت افزایش می‌یابد.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی صنایع بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی عمران بدون کنکور پیام نور

مهندسی عمران جز‌ء با قدمت ترین مهندسی ها در جهان می‌باشد. این رشته به مهندسی مکانیک،شهرسازی و معماری نزدیک است. در این مقاله راه های ورورد به ارشد مهندسی عمران بدون کنکور پیام نور را شرح خواهیم داد. حوزه‌ی کاری متخصصین این رشته محاسبه، طراحی و ساخت بنا است. بناهایی مانند فرودگاه، جاده، برج، تونل، دکل های مخابراتی و… که تمام این بناها باید از لحاظ کیفیت دارای سطحی مناسب و همچنین مقاوم در برابر زلزله، سیل، آتش سوزی و… باشد.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی عمران بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی فناوری اطلاعات بدون کنکور پیام نور

در دنیای امروز داده با ارزش ترین موجودیت به شمار میرود بنابراین لازم است کار با داده (دریافت ‍‍، ذخیره ، پردازش ، مبادله و استفاده) به درستی انجام پذیرد تا اطلاعات بهینه و ارزشمند شود . فناوری اطلاعات رشته ای ست که به این امر می پردازد تا بتوانیم از داده های بی ارزش به اطلاعاتی مفید دست پیدا کنیم . فناوری اطلاعات تنها مربوط به رشته ی کامپیوتر نمیشود و در رشته های دیگری مانند مهندسی مخابرات ، مهندسی برق ، رشته های مدیریت ، تجارت های الکترونیکی و … کاربرد دارد . ارشد فناوری اطلاعات بدون کنکور پیام نور یکی از راه های ورود به این رشته است، که پس از گذراندن این دوره و ارائه ی‌پایان نامه یا سمینار در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل خواهید شد. 

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی فناوری اطلاعات بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

این رشته در بحث های نرم افزار و سخت افزار که ابتدا به تحلیل و طراحی و سپس به پیاده سازی نیاز دارند، فعالیت میکند. نرم افزار ها در پس زمینه، فعالیت بخش های سخت افزار و دیگر برنامه ها را پوشش داده و آنها را باهم هماهنگ میکنند. بخش سخت افزاری نیز اجزای سازنده ی کامپیوتر را تشکیل میدهد که شامل mother board , cpu و کارت های گرافیکی میشود.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.

ارشد مهندسی مواد بدون کنکور پیام نور

رشته‌ی مهندسی مواد در عرصه‌ی علم وصنعت باعث پیشرفت های چشمگیری شده است. هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد از مواد ساخته شده بنابراین نیازمند مهندسی و مدیریت نسبت به پارامترهای مختلف در این حوزه وجود دارد. درواقع این رشته که سال های زیادی از پیدایش آن نمیگذرد بسیار فراگیر است. این رشته در بخش های طراحی و ساخت با مهندسی های دیگر همراه شده و باعث بهبود و افزایش حفاظت در تولیدات می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر مقاله ارشد مهندسی مواد بدون کنکور پیام نور مرکز مشاوره باخه را مطالعه کنید.